Jeg er jente og forelsket i en annen jente. Er dette greit for Jesus?

Hei.

Jeg er jente og forelsket i en annen jente. Er dette greit for Jesus?

Hei og takk for spørsmålet ditt.
Det å bli forelsket er noe som kan skje plutselig, og det er ikke alltid man kan kontrollere hvem man blir forelsket i. Gud skapte oss som mennesker med sterke følelser og evnen til å bli forelsket, og derfor er det ikke synd å kjenne at disse følelsene kommer. Bibelen er likevel tydelig på at ekteskapet bare ble skapt for å gjelde for en mann og en kvinne, og at det er denne samlivsformen som har Guds velsignelse.
Vi har skrevet et svar på dette spørsmålet tidligere, som du kan lese ved å klikke på linken:
Les svaret: Hva skal en gjøre når jente blir forelsket i jente?
Når det kommer til om dette er greit for Jesus, er det derfor ikke sånn at følelsene dine får han til å ville ta avstand fra deg. Vi tror likevel at han vet hva som er bra for oss, og da er det ikke alltid sånn at den man blir forelsket i er den som det er godt for oss å være sammen med. Mange har opplevd å bli forelsket i en som egentlig ikke var bra for dem, og selv om det er en vanskelig opplevelse, er det lurt å stole på Gud i denne situasjonen.
Mange har opplevd å bli tiltrukket av samme kjønn på et tidspunkt i livet, og dette er noe som oppleves veldig forskjellig for den enkelte. For noen er det forbigående, og for andre opplever de at det fortsetter over lengre tid. Selv om det kan være vanskelig å la denne forelskelsen gå over, er det å stole på Guds visdom for livene våre noe vi kan være trygge på.
Hilsen Guttogjente.no