Jeg vil starte en bibelgruppe. Noen tips?

Hei! Jeg og 6 andre jenter (2007 modeller) vil starte en kristen bibelgruppe. Noen tips?

Hei!

Så flott at dere vil starte en bibelgruppe!

Dere er jo allerede godt i gang med å samle en gruppe folk som vil delta på bibelgruppen. Syv personer høres ut som en god start. Det er kanskje lurt at gruppen ikke blir for stor slik at alle får tid til å bli kjent med hverandre og får komme til orde. Kanskje gruppen totalt ikke trenger å bli større enn maks 12 personer?

Dere kan gjerne starte samlingen med å spise sammen. Lag noe enkel mat, eller kanskje alle kan ta med en rett hver? Det er en fin isbryter å bli kjent gjennom å spise og snakke vanlig sammen først.

Det er fint om dere på forhånd bestemmer dere for et opplegg som dere vil følge på bibelgruppene. Kanskje dere kan ha et opplegg med spørsmål som dere følger? Levende tro-heftene til NLM-ung gir muligheter for gode samtaler om Bibelen og hva det vil si å være kristen. Kanskje dere kan starte med ett spørsmål på første bibelgruppe? Eller dere kan se på videoene fra YouTube-kanalen The Bible Project for å forstå Bibelen enda bedre. Deretter kan dere diskutere og stille spørsmål til hverandre om det dere har sett. Eller kanskje dere heller bestemmer dere for å lese en kristen bok dere syns er spennende, og gå gjennom den? Eksempelvis kan dere ha «hjemmelekse» å lese ett kapittel av en bok til neste bibelgruppe som dere kan snakke om sammen.

I tillegg til dette er det også viktig at dere blir kjent med hverandre, og at dere legger vekt på at alle kan få være seg selv. Si gjerne på starten av samlingen at ingen spørsmål er dumme og vær ikke redd for å si noe «feil». Vær ærlige med hverandre og si hvordan dere egentlig har det og hva dere syns er vanskelig, og lov hverandre at det som blir sagt i gruppen er mellom bare dere og at det ikke er informasjon som skal spres videre. Slik skaper dere en frisone for alle der det er godt og trygt å være. Be også for hverandre og vis omsorg når noen har det tøft. Be gjerne både på starten av gruppen om at Gud skal veilede dere gjennom bibelgruppen, og be for hverandre på slutten av gruppen.

Lykke til!

Hilsen Guttogjente.no