Hvordan blir kliningen best mulig?

Hei! Jeg er 15 år, og er en jente. Jeg har vert sammen med en gutt en stund nå. Han er min første kjæreste, og vi er begge kristne. Vi har vert sammen i ett år nå UTEN Å KLINE! Vi har satt strenge regler og grenser med tanke på forholdet vårt. Så vi har liksom bare sussa. Ikke klina. For det er nettopp det vi vil gjøre nå.

MEN! Jeg har aldri gjort det før! Så jeg er litt stressa... Kan du gi meg noen tips til hvordan kliningen blir best mulig. Hva skal jeg gjøre med tunga? Når skal jeg åpne munnen? Blir ikke det produsert mye spytt?

Jeg hører det er deilig, så jeg gleder meg! Det gjør han og!

Kjære jente 15 år

Så fint at dere går forsiktig frem i forholdet deres, da har dere mulighet til å finne ut om dere to virkelig passer sammen uten at dere blir altfor opptatt av å kysse og kline med hverandre.

For å gi noen praktiske tips kan vi si at når det gjelder hvordan man skal kysse og kline, så finnes det ikke noen fasit på det. Det er viktig med god kommunikasjon slik at dere er sikre på å ta hensyn til hverandres ønsker og grenser. Til å begynne med kan en grue seg litt for å kysse fordi en føler seg litt klønete, men når en er glad i hverandre og trygge på hverandre vil det være en fin oppdagelse å gjøre sammen. En begynner forsiktig og i det små og prøver seg fram, og så blir det etter hvert mer naturlig og avslappet. Uansett er det individuelt hvordan man liker å bli kysset og det er derfor viktig at en følger med hvordan kjæresten svarer på kysset og ikke blir altfor ivrig.

Samtidig er det viktig å huske at det å kline med noen er enda mer personlig enn bare å kysse. Klining kan sette i gang sterkere følelser i kroppen enn dere hadde tenkt på forhånd. Klining kan derfor gradvis føre til seksuelle handlinger og etterhvert samleie uten at dere hadde tenkt at det skulle gå så langt.

Det høres ut som dere har bestemt dere for å vente med sex til ekteskapet og da er det best å bli enige om klare grenser slik at dere stopper i tide og ikke gjør noe dere senere vil angre på. Et godt råd er å bli enige om å ikke å være nakne sammen og at dere holder dere unna de områdene av kroppen som vanligvis er dekket av undertøy.

Som kjærester er det likevel viktigst å bruke tid på å bli kjent som personer. Bekreft at dere er verdifulle for hverandre og vis at dere verdsetter hverandre ved å vise respekt og selvkontroll. Slik bygger dere opp tryggheten og tilliten i forholdet.

Les gjerne også:

Galt å kline?

Hvor skal jeg og kjæresten min sette grenser?

Hvor bør grensene gå?

Har man sex når man tar på puppene?