Kutt i en brystvorte

Jeg har et kutt i en brystvorte som vokser så langsomt. Burde jeg gå uten bh mens det gror? Burde jeg ha på plaster? Hvordan få det til å gro fortere? Hvordan unngå kutt fremover? (Vært hos lege, men fikk ingen råd. Sa bare at det ikke er farlig)

Hei og takk for spørsmålet!
Det er fint at du har vært hos legen og fått bekreftet at kuttet ikke er noe farlig. De fleste mindre kuttskader gror veldig fint av seg selv. Hvis du gjerne vil beskytte kuttet mens det gror, kan du kjøpe en rull med Micropore plaster eller tilsvarende på apoteket. Dette plasteret kan ligge på også når du vasker deg eller dusjer, du trenger bare byttet det når det begynner å løsne eller blir skittent.
Du sier ikke noe om hvordan du fikk såret, så det er vanskelig for å oss å si hva du skal unngå for å unngå slike kutt igjen. Hvis såret har kommet av av huden er tørr og har sprukket, kan det hjelpe med en fuktighetskrem som holder huden myk, da sprekker den ikke så lett opp igjen.