Naken i sengen med mammas venninne

Hei

Jeg er en jente på 14 år.. takk for en bra side! jeg lurer på noe, håper dere kan hjelpe.. Jeg bor med mamma, hun jobber en del å er mye vekke. Da bor jeg hos venninnen til mamma. Ofte når jeg overnatter hos hun får jeg ligge i sengen hennes, det er koslig å vi ser på kristen- tv, leser fra Bibelen, snakker om ting jeg tenker på å sånn. Ganske ofte når vi snakker sånn, må jeg jo si det jeg tenker på, å jeg tenker en del på sex, onani osv. Er det normalt?? Å når vi snakker om det kjenner jeg at jeg blir varm i hele kroppen og det kiler litt, å av og til tar vi av oss klærne og koser hverandre. Hun koser meg på puppene og tissen, og jeg koser på henne, jeg får orgasme å. Jeg VET at Gud ikke liker at jeg gjør dette, og jeg tror det er galt å. Har bedt masse til Gud om at han må hjelpe meg å slutte, men det er så deilig å føles godt, klarer lissom ikke slutte.. Mamma vet ingenting.
Håper dere kan hjelpe meg å gi råd hilsen jente 14

Hei Jente 14 år og takk for at du skriver til oss.

 Det er helt vanlig at du som 14 år kjenner seksuelle følelser og det er ekstra spennende i puberteten fordi dette er en helt ny verden av følelser som våkner til live og da har en både lyst og behov for å snakke om det.

Det er fint at du kan bo hos en voksen når mamma er borte, og det er fint at du er fortrolig med henne og kan snakke om alle ting. Det som ikke er greit er at hun utnytter dette tillitsforholdet til å gjøre seksuelle handlinger med deg.

 Det er naturlig at du kan kjenne deg trygg hos henne og at det er koselig og spennende å kjenne på og å utforske de seksuelle følelser sammen med henne. Men det er fryktelig galt av henne å gjøre det med deg. Du er 14 år og i Norge er den seksuelle lavalderen satt til 16 år. Loven skal beskytte barn under 16 år mot overgrep fra voksne og den skal beskytte barn under 16 år mot å ha sex før de er fysisk og psykisk klare for det.

Vi anbefaler på det sterkeste at du forteller om dette til en voksen du kan stole på. Dersom du synes det er vanskelig og flaut fordi du selv føler skyld siden du er med på det og liker det, så skal du vite at det alltid er den voksne som har ansvaret. Det er alltid straffbart for den voksne å gjøre seksuelle handlinger med barn under 16 år, selv om begge liker det og er enig om å gjøre det. Dersom du er redd for at mamma blir skuffet, så er det fremdeles den voksne venninnen som har ansvar for å ha brutt tilliten din mor hadde til henne. Du kan ikke la være å få hjelp fordi at du er redd for at det kan skade forholdet.

Du kan snakke med helsesykepleier på skolen din, slik at hun kan hjelpe deg med hvordan du skal få slutt på dette. Du kan også ringe til Alarmtelefonen for barn og unge www.116111.no, tlf 116 111 eller DIXI-Ressurssenter mot voldtekt på telefon 22 44 40 50. Dette er gratis rådgivingstjenester som kan hjelpe deg.