Når bør man fri?

hallois!
Gutt på 16 her :o)
må bare før æ stille spørsmålet si at æ digge siden dokkers, den e råbra altså!

Har funnet meg en jente som e skikkelig awesome, vi har vert sammen ei god stund no og begynne liksom å tenke framover littegranne (i hvertfall æ). Lure litt på d om kor lenge burde man liksom vente før man frir til jenta? kan det med Norsk lov og sånn, men har dere noen tips til når man er moden og kanskje litt ferdigvoks psykisk sett? vi bor også alt for langt fra hverandre og det blir vi nok å gjøre i en del år framover også, grunnet skole og bibelskole som vi begge skal gå på, men det blir nok forskjellige. vi vil heller være overforsiktig enn å rushe ;0)

på forhånd, tusen takk! :O)

Kjære gutt 16 år.

Så flott at du liker siden  vår og håper at du finner noen artikler du synes er til hjelp.

Så kjekt at du har funnet en flott jente og at du mener alvor med forholdet. Det er likevel, som du sier, lurt å bruke god tid på forholdet og ikke forhaste seg. Dere er unge og du sier at dere har noen år med skoler og mye avstand mellom dere. Det er ikke lurt å gå forlovet i mange år, men når dere liker hverandre, kan dere likevel holde sammen til situasjonen er slik at det passer med forlovelse og bryllup. Mange er kjærester i mange år før de gifter seg. Kjærestetiden kan være veldig fin, så  bruk den godt til å modnes som personer og til å bli godt kjent med hverandre.

Det kan bli utfordrende for dere med avstandsforhold, men dersom dere er innstilt på det, kan det gå bra.

Det fins ingen regel for når det passer å fri. Alle personer og forhold er forskjellige og alle må følge sitt eget løp, i forhold til egen modenhet og forholdets utvikling.

Mennesker utvikler seg og modnes ganske forskjellig. Noen tidligere enn andre, men når man er ca 20 år, er nok de fleste modne psykisk.

Du kan også lese artiklene: Forhold - bor langt unna / kreative kjærester / Hvordan vet to kjærester at de passer sammen / Hvordan finne den rette

Lykke til :)