Porno og våte drømmer

Hei
Jeg er en gutt på 22 år som fant ut for snart 2 år siden at jeg var ferdig med pornografi, og på samme tid onani, siden det var vanskelig å gjøre det ene, uten det andre. Men jeg plages av å få utløsninger om nettene mens jeg sover. Dette handler ofte om seksuelle drømmer, men ikke alltid, og jeg prøver å gi slike tanker lite og ingenting fokus for at jeg ikke skal ha slike drømmer. Men er dette vanlig? Ofte er penis ikke stiv engang, det er bare ved tanken, eller drømmen at jeg får utløsning.
Jeg har også hørt at dette kan være fordi testiklene må ha en utblåsning iblant, og når dette ikke kommer ved sex, så skjer det mens man sover. Vil gjerne ha noe bedre svar på dette om det er mulig

Hei

Så bra at du har klart å kutte ut å bruke porno! Veldig mange sliter med avhengighet på dette området, og det kan være ekstra vanskelig å slutte med porno hvis man kombinerer onani med bruk av porno.

Kroppen produserer hele tiden sædvæske og nye sædceller. Når en mann ikke onanerer eller har utløsning på andre måter, vil kroppen selv sørge for å kvitte seg med overskuddet av sæd ved at man av og til får utløsning om natten mens man sover. Dette er både naturlig og nødvendig. Det er også helt normalt å ha drømmer med seksuelt innhold når dette skjer, det er ikke noe du kan hindre og er heller ikke noe du skal ha skyldfølelse for.