Sove sammen med kjæresten

Er det galt vis kjærester sover sammen, ikke sex men bare sover sammen?

Hei og takk for spørsmålet!

Man gjør ikke noe direkte galt ved å sove i sammen seng, men det er ikke å anbefale. Dersom en har bestemt seg for å vente med sex, er det viktig å bli enig om å sette grensene slik at en ikke blir fristet over evne . Det å ligge i samme seng kan være å bli fristet over evne. Når man er kjærester, er det mye følelser og fysisk tiltrekning og det blir lett mye nærhet og kosing. Dersom man ligger i samme seng, er det lett for at man går litt og litt lenger og til slutt har man gjort mer enn man egentlig ville.

Mange tror at de klarer det fint, men blir overrumplet av sine egne reaksjoner og over at seksualdriften er så sterk at de mister kontrollen. Det å være nakne sammen, og det å ta på kjønnsorganene til hverandre er også så intimt at det bare hører hjemme i ekteskapet. Det er bedre å være forsiktig enn å tøye grensene. Mange har opplevd at det blir veldig vanskelig å stoppe i tide hvis de kompromisser i forhold til grenser de egentlig har bestemt seg for.

Les også: Hvile middag sammen?

Lykke til.