Synes tanken på sex er ekkel

Jeg er 15 år og jente. har aldri vært forelska. Blir av og til interessert i gutter, men jeg tror at det er mer som venn. Av og til mistenker jeg at jeg blir tiltrukket av noen av det samme kjønn men jeg er veldig usikker. Jeg synes tanken på sex er ekkel og jeg klarer ikke helt å se for meg meg med en kjæreste. Jeg har også aldri hatt en kjæreste før. Jeg har lyst å gifte meg, få barn og hele det der perfekte livet men hvordan kan man være i et ekteskap uten sex?! Og man må jo ha sex for å få barn... og hvordan vet jeg i det hele tatt om jeg kommer til å bli forelsket?! Har egentlig mest lyst bare til å la livet komme som det kommer og bare slappe av, men jeg klarer ikke

Hei!
Vi skjønner at du har mange tanker om forelskelse, ekteskap og sex. Det rådet du gir deg selv om å slappe av å ta livet som det kommer er et veldig godt råd!
Først må vi si at det er ikke alle som velger å dele livet med noe annet menneske, men ønsker å leve alene og omgås med familie og venner når man ønsker. Det er et valg.

Les: Et rikt liv – også som singel

Når/ om du blir forelsket vil du vite det, for da opptar det mesteparten av tankene dine og det kan «føles i kroppen». I løpet av tenårene er det endel som opplever å få følelser både overfor personer av samme kjønn og av motsatt kjønn. Det trenger ikke å bety at de er homofile eller lesbiske for i ungdomstiden er følelsene ganske ustabile og slike følelser kan forandre seg over tid. Mange blir utfordret på det med kjønn, fordi vi i dagens samfunn tvinges til å forholde oss til de spørsmålene. Guds ord er uansett klar på at ekteskap er mellom mann og kvinne, ikke med personer av samme kjønn.

Les: Er jeg lesbisk?

Når man er ung er det egentlig helt naturlig å synes at sex er ekkelt og noe man ikke kan se for seg å gjøre. Mange opplever at slike følelser kommer etterhvert som man blir eldre og når man blir tiltrukket av noen eller blir forelsket. Men det er forskjell fra person til person om man blir lett og ofte forelsket og hvor sterk den seksuelle lysten er. Det å ha sex er så intimt og personlig og det som har virket ekkelt vil som regel være ønsket og naturlig når man kommer inn i et kjærlighetsforhold. Når man er forelsket, blir sammen med noen, og etter en tid bestemmer seg for å dele resten av livet sammen og gifter seg, da blir er det beregningen at sex skal være «prikken over i» som et resultat av den tryggheten og felleskapet man som par deler. Akkurat det er viktig for at sex skal bli så fint som Gud har tenkt. Derfor er det så lurt å følge Guds prinsipper på dette, å vente med sex til ekteskapet!

Les: Aldri vert forelsket

Ta en dag av gangen, og be Gud om å lede deg i livet. Gud er uansett nær, og ønsker å ha fellesskap med deg!
Les: Hvordan kan jeg vite hvem Gud vil at jeg skal bli sammen med?

Her er også flere svar som du kan lese:

Hvorfor er det ekkelt med sex?
Har aldri vært forelsket, normalt?
Hvorfor blir jeg forelsket?
Er det dumt å få seg kjæreste når vi bare er 14?
Videosnutt: Bryr Gud seg om at jeg er singel?
Hva skal en gjøre når jente blir forelsket i jente?
Hvordan får man vite at man er homo

Vennlig hilsen GuttoGjente.no