Tegn på at en jente liker deg

Jeg er en gutt på 13 år som lurer på hvordan jeg kan vite om en jente liker meg.

Hei gutt 13 år.

Det er ikke alltid så lett å tolke signalene om jenten er forelsket i deg eller bare synes du er en grei venn. Men om en jente liker deg, vil hun ofte seg på deg, smile til deg, prøve å snakke til deg og gjerne være i nærheten av deg. Hun vil kanskje også le av vitsene dine og si fine ting til deg, eller snakke fint om deg til vennene sine.

Her er noen av de klassiske tegnene på forelskelse: ofte blikkkontakt, smiler, gir oppmerksomhet, holder seg i nærheten, tar kontakt, kan bli klønete og usikker når den andre er i nærheten, er hyggelig og snill, passer på å se fin ut med hår og klær, prøver å være morsom, kan små-terge, blir glad for å se deg, sender koselige meldinger på face eller sms, vil ha fysisk kontakt og kan bli sjalu på andre som er venn med deg.

Dersom du liker denne jenta og vil se om dette er gjensidig, kan du prøve å bli venn med henne for å bli bedre kjent. Da vil dere se om dette bare en spenning på avstand eller om dere to trives sammen og liker hverandre.

Les også andre svar vi har skrevet om dette temaet: Sjekketriks/ Å sjekke jenter