Tenner på tanker om voldtekt

Jeg er en gutt på nesten 13 og jeg tenner på tanker om voldtekt av jenter i klassen min. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme i buksa på dem ellers, hva bør jeg gjøre?

Hei Gutt på nesten 13

Det er helt normalt å få seksuelle følelser når man kommer i puberteten. Det er normalt å ha lyst på sex og bli tent av å tenke på sex, men vi regner med at du egentlig ikke har lyst til å voldta noen. Problemet er at fantasier kan få makt over oss. Hvis du stadig fantaserer om noe, kan det føre til at du også får lyst til å gjøre det du fantaserer i virkeligheten.

Det er ikke noe som er fint med voldtekt, dette er en kriminell handling som skader den voldtatte så dypt at personen kan få store psykiske problemer og slite med minnene av voldtekten resten av livet. Voldtekt er derfor strengt forbudt etter norsk lov og kan føre til fengselsstraff.

Hvis du får en tanke om voldtekt og du merker at dette tenner deg seksuelt, må du minne deg selv på at dette ikke er en god tanke. Du vil ikke ødelegge et annet menneskes liv. Du vil heller ikke ødelegge ditt eget liv. Du vil ikke bli en forbryter som må sitte i fengsel fordi du har voldtatt noen. Si til deg selv at du ikke vil ødelegge ditt eget og andre menneskers liv og at du derfor ikke tar imot tanker og fantasier om voldtekt.

Selv om du har begynt å få seksuelle følelser, er det ikke nødvendig å ha sex med noen. Det er ikke noe mål å ”komme ned i buksa” til jentene i klassen. Når man er så ung som deg er det for tidlig å ha sex. I Norge er den seksuelle lavalderen 16 år nettopp fordi samfunnet vil beskytte unge mennesker mot seksuelle opplevelser som kan skade dem. Vi i GuttogJente.no bygger vår veiledning på det som står i Bibelen og anbefaler derfor å vente med sex til man har giftet seg. Sex er noe veldig fint når man er gift og trygg på hverandre men kan skade følelsene våre utenfor denne sammenhengen.

Hvis du fortsetter å få fantasier om voldtekt og ikke klarer å slutte med dette anbefaler vi deg å snakke med en voksen du stoler på, for eksempel en pastor, prest eller helsesykepleier på skolen.