Tørr ikke å snakke med gutten jeg liker

Jeg liker en gutt men jeg tør ikke å snakke med gutten jeg liker hva skal jeg gjøre

Hei, og takk for spørsmålet ditt.

Dette er en situasjon som nok mange kan kjenne seg igjen i! Når man liker noen eller er forelsket kan det være ekstra skummelt å å snakke med dem. Det er helt normalt. Her er noen tips som kan gjøre det lettere å snakke med ham:

1. Snakk med ham sammen med andre. Hvis dere har noen felles venner, er det lettere å snakke med ham når du ikke må styre samtalen selv.

2. Finn ut om det er noe han er interessert i. Det kan være en interesse, noe han har gjort i det siste, en hobby eller lignende.

3. Keep it short – husk at en samtale ikke trenger å være lang! Du kan fortsatt komme i kontakt med ham ved å gi en kommentar, et “hei” eller gjennom å spørre om hjelp til noe. Da viser du interesse uten å måtte sette i gang en lang prat. Kanskje gjør det at du begynner å kjenne deg mer avslappet rundt ham, og at det etterhvert føles mer naturlig å snakke mer.

Minn deg selv på at han er et menneske akkurat som deg, og at den beste måten å finne ut om han er en du vil bli bedre kjent med, er å snakke med ham.

Vi har svart på noen lignende spørsmål før som kanskje kan være til hjelp:
Hva skal jeg gjøre når jeg er forelsket?
Hvordan vet man om en gutt liker deg?
Tør ikke snakke med gutt – hva skal jeg gjøre?
Jeg liker ei jente veldig godt
2 sjenerte
Vanskelig å snakke med jenter
Vanskelig å finne på noe å si

Med vennlig hilsen GuttogJente.no