Vet ikke hvem jeg liker best

Hvet ikke hvem jeg liker best

Jeg er ei jente på 12år som er sammen med en gutt. Når jeg ble sammen med denne gutten følte jeg at han ikke var den rette for meg i begynte å få følelser for en annen. Vi har vert sammen før og hadde det mye bedre da. Han gutten jeg ikke er sammen med flørter litt med meg og jeg med han... Trenger svar er så usikker

Hei kjære deg.

Når man er 12 år, og midt i puberteten, er det mye hormoner i sving og følelsene er ustabile. Følelser kommer og går og man styrer ikke over hvem man liker. Forelskelser kommer spontant og er oftest rettet mot det ytre og ikke personligheten. Den usikkerheten som du føler på nå er derfor ganske vanlig i den alderen du er i. Det beste rådet vi derfor kan gi deg, er å vente litt med å være kjæreste til du blir litt eldre. Da kan du kanskje slippe dilemmaet med at følelsene kommer og går i forhold til hvem du liker og ikke liker. Du bør uansett ikke være kjæreste med en du ikke føler er rett for deg og heller ikke når du flørter med en annen. Dersom du nå blir sammen med han du flørter med, kan du likevel oppleve den samme frustrasjonen om en uke eller en måned.

Les: Sammen med to stykker

Det går fint an å være bestevenn og tilbringe mye tid sammen med gutter du liker uten at man er kjæreste. Da får man mer ro over situasjonen og kan bli godt kjent med hverandre. Den man blir forelsket i som tenåring, er sjelden den man liker når man blir eldre, så selv om noen føles rett for deg nå, vil det likevel sjelden vare så lenge. Du kan spare deg selv for mange frustrasjoner og intriger (med venninner) dersom du bruker denne ungdomstiden til gode vennskap heller enn kjærester.

Les også:

Alder for å få kjæreste

Bli sammen i 8.klasse

For unge til å bli kjærester?