Vondt i pungen etter å ha vært med kjæresten

Hei. Gutt 19

Jeg og kjæresten vil vente med sex. Men når vi er sammen får jeg ofte stiv penis og kommer litt i buksa. Men hvis vi har vært sammen en hel dag kan jeg få litt vondt i pungen. Skylles dette at pungen er full av sæd som ikke kommer ut?

Hei Gutt 19 år.

Det du forteller er helt normalt og ikke farlig.

Grunnen til at det er slik, er at når du er sammen med kjæresten din og blir kåt, så bygger det seg opp en spenning som kan gi smerter, såkalt «ballespreng». Grunnen er at under ereksjon så fylles penis og pungen med blod, og når man er opphisset med ereksjon over lengre tid, så går ikke dette blodet tilbake, og pungen og testiklene kan da kjennes smertefulle. Dette er ikke farlig og går over av seg selv.