Eg savner henne veldig mye

Hei.

Jeg er forelsket i en jente, men hun går på en internatskole langt borte. Eg savner henne veldig mye, men vet ikke va jeg skal gjøre. Hun vet også at jeg savner henne.

På forhånd, takk.

Hei

Det er ikke kjekt å bo langt unna den man er forelsket i. Når man er forelsket har man jo lyst til å se hverandre hele tiden og være sammen så mye som mulig. Du sier ikke noe om dere er i et forhold til hverandre, eller om dere bare er venner, men at hun vet at du savner henne. Du spør om hva du skal gjøre, men det vil jo bli litt forskjellig strategi i forhold til om dere er venner eller kjærester.

Dersom dere er kjærester kan du lese dette svaret og få noen gode ideer derfra: Forhold – bor langt unna

Dersom dere er venner, så kommer det jo an på hvor nære venner dere er og hvor mye kontakt dere har hatt tidligere mht hvor mye kontakt det er naturlig å ha nå. Men uansett kan det være greit å holde en viss kontakt via sosiale medier. Dersom dere er venner på facebook, snapchat, instagram og lignende, så vil dere kunne dele glimt av livet og hverdagene med hverandre og snakke sammen om det dere er opptatt av. Det er naturlig at venner har kontakt på denne måten, men ettersom du er forelsket i henne, må du passe på så du ikke overdriver intensiteten og hyppigheten av kontakten.

Dersom statusen nå er venner og du håper på et forhold med henne, kan dette også være en god måte å bli bedre kjent med hverandre på og få litt innblikk i hva den andre er opptatt av, tenker og mener om ting.

Man kan ikke styre følelsene til hverandre, men bare håpe på at de blir gjengjeldt. Bare pass på å vise deg frem som den du er, den ekte og ærlige utgaven av deg. Du vil merke om hun er tilbakeholden og bare svarer på dine innspill, eller om hun selv tar initiativ til å holde kontakt med deg. Det vil gi deg en pekepinn på hvor interessert hun er i å ha kontakt med deg og hvordan vennskapet eller forholdet utvikler seg.

Det å bo langt fra hverandre for en tid, trenger ikke bare være negativt. Det vil jo by på utfordringer mht lengsel og savn, men måten man kommuniserer på ved å skrive kan være en god måte å utvikle et kjennskap på.

Lykke til.

Les gjerne også:
Hva skal jeg gjøre når jeg er forelsket?
Forelsket i en fyr. Hva skal jeg gjøre?
Forelsket, men tør ikke si i fra