Hvordan få seg gode jentevenner?

Hei jeg er en gutt på 15 år og jeg trenger tips til hvordan man kan få seg gode jentevenner og hvordan behandle jenter uten at folk oppfatter det som flørt?

Hei gutt 15 år.

Alle liker å bli likt og ha gode venner, og jenter liker veldig godt å ha gutter som venner. Det er ikke så stor forskjell på gutter og jenter når det kommer til vennskap, og den beste måten å få venner på er å være hyggelig og grei, vise interesse og oppmerksomhet. Når gutter blir kjent kan det ofte være gjennom å spille fotball eller gjøre aktiviteter sammen. Slik går det også an å gjøre med jentene. Inviter jenter med i fotball, volleyball, kortspill eller andre aktiviteter dere skal gjøre og bli kjent på en naturlig og avslappet måte. De fleste jenter setter også pris på gutter som det går an å snakke seriøst med, og som er snille og hjelpsomme. Så det beste du kan gjøre er bare å være den ekte og naturlige deg.

Les: Hvilken forskjeller er det på guttevenner og jentevenner

Ta mot til deg og smil og si hei. Jenter setter pris på å bli lagt merke til og få oppmerksomhet. Prøv å få i gang en samtale ved å spørre om hobbyer og  interesser og snakk videre om det. Det kan ofte være vanskelig å vite grensen mellom å være hyggelig og det å flørte. Og spesielt dersom en jente blir  forelsket i deg vil hun lettere tolke vanlig hyggelighet som flørting.

Les: Grenser for flørting.

En god kjøreregel for seg selv, kan derfor være å tenke på og behandle jentevennene som om de var søstrene dine. Det vil kunne gi naturlig respekt og godt vennskap uten fokus på seksuell tilnærming.

Les: Hva er en venn / Vanskelig å bli kjent med folk/ Tør ikke snakke med gutt