Ikke tøff nok

Hei. Jeg er en gutt på 18 år og har funnet den "perfekte jenten". Problemet er at siden hun er så bra så er jeg ikke tøff nok til å gå og snakke med henne for å bli bedre kjent. Hva skal jeg gjøre?

Kjære gutt 18 år.

Den som intet våger, intet vinner ;) Og det verste som kan skje, er jo bare at du får et nei, og da er du jo bare like langt. Men du kan også få ja, og da er det verd å satse!

Begynn med å smile og si hei, så ser du om du får noen respons. Så kan du etterhvert spørre om hun vil være med når dere i vennegjengen skal finne på noe sammen. Ta med deg en venn og sett deg ved samme bord og samtal flere sammen først, så er det lettere for deg også å si noe til henne og bli avslappet og naturlig når hun er i nærheten. Snakk om livet, skole, hobbyer og alt det vanlige ungdommer snakker om. Vær interessert i henne og spør henne om hva hun liker å gjøre. Si noe fint til henne og om henne til andre, alle setter pris på å få komplimenter og da forstår hun jo også at du setter pris på henne. På denne måten kan du bli kjent med henne og finne ut om det er gjensidig interesse og om det kan bli noe mer enn vennskap mellom dere.

Dersom du ikke tør noe av dette, kan du jo starte med en venneforespørsel på facebook, eller kanskje få en venn til å invitere henne med på noe der du også skal være. Som sagt; den som intet våger, intet vinner. Jenter liker gutter som tar initiativ. Og dersom du synes hun er så bra, så er det vel verd forsøket ;)

Les også: Hva skal jeg gjøre når jeg er forelsket?/Å elske er å være sårbar