Må jeg vente med sex til ekteskapet?

Må jeg vente med å ha sex før ekteskap når jeg er kristen?

Hei!

Vi har publisert mye om dette temaet / spørsmålet. Vi anbefaler derfor at du leser “Hvorfor bør man ikke ha sex før man er gift?” og “Hva sier Bibelen om sex før ekteskapet?”. Vi håper dette kan hjelpe deg når det gjelder å vite litt om hvorfor man bør vente med sex.

Vi er blitt gitt en fri vilje av Gud, vi er ikke tvunget til noe. Men videre skriver Paulus at vi skal holde oss langt borte fra hor (sex utenfor ekteskapet), at en synder mot sin egen kropp ved å ha sex utenfor ekteskapet, og at kroppen vår er et tempel for Den Hellige Ånd. Guds vilje med oss og livene våre er at vi skal unngå sex utenfor ekteskapet og spare oss til den ene vi skal leve sammen med.

Når en har en nær relasjon med Gud, slik det er når en er kristen, ønsker en å gjøre det Gud vil fordi en stoler på han og vet at han vil kun det beste for oss. Det lureste en kan gjøre, også i spørsmålet om sex, er å bli stadig bedre kjent med Gud og hva han ønsker for oss, og be Den Hellige Ånd om hjelp til å gjøre Guds vilje.