Trang forhud

Hei! Eg er ganske sikker på at forhuden min er for trang, men er ikkje gira på å si det til mamma og pappa, hva gjør eg? Vil jo gjøre noe med det, men har ikkje så lyst å blande mamma og pappa inn...

Hei

Det aller beste hadde nok vært om du fortalte det til mamma eller pappa. Spesielt pappa har jo erfaring med slike gutteting. Det er mange som har trang forhud og det er noe du kan gjøre med det. Dersom du ikke vil snakke med foreldrene dine, kan du gå til helsesykepleier. Ellers kan du gå til fastlegen, dette er vanligvis den sammen legen som mamma og pappa går til.

Når gutter er små er det normalt at forhuden er for trang til å trekkes tilbake, men den blir vanligvis romsligere når gutten nærmer seg puberteten. Hvis forhuden fremdeles er så trang at det gir ubehag når en trekker forhuden tilbake og ved ereksjon, kan den behandles med salve eller et lite kirurgisk inngrep.

Les også:
Spørsmål om penishodet
Forhuden "limt" fast
Har trang forhud