Usikker på kjæresten

Heii.. Jeg ELSKER denne siden.. Dere har hjolpe meg mye å fått meg i bedere selvbilde..
(Viss det er skrivefeil.. Så må jeg bare si.. Jeg har dysleksi)
Jeg er enn jente som er litt redd får å møte kjæresten min igjen.. Vi har snakka vær dag.. Å i det siste har vi snakka om Sex\Suging\Slikkikn OSV… Å jeg spurte om han hadde blidd sugd før.. Å han sa ja.. Jeg vet ikke hva det er med meg.. Men det var som om en pill stakk igjenom meg..
Jeg vill spøre om det er noe han spurte ho om eller at ho spurte han.. Får når jeg er med han så snakker vi ikke om sonne ting.. Å jeg trur han ikke vill sonne ting med meg.. Men jeg vill.. Jeg møter han sjelden å jeg vill at det skal skje noe som begge husker..
Vi har vært ilag i lenge å han virker som om han har mista interesen får meg.. Vet ikke ka jeg skal gjøre..
Jeg har prøvd å få han med på sone ting.. Men han strider imot.. Det er vanskelig å gjøre nåt når han ikke sier hva han vill eller bidrar med å finne på ting.. Det er som om jeg styrer forholdet alene og at jeg er alene.. Jeg elsker han over hele mitt hjerte.. Å jeg vill ikke slå opp å har ikke tenkt til det..
Mange sier at ‘Viss jeg elsker han så må jeg sleppe han fri.. Å viss han kommer til bake så er han min’.. Men jeg vet ikke om han kommer tilbake… Jeg vill ikke miste han.. Så jeg vet ikke..
Jeg har sove oss han før å vi koser jo oss.. Med Kyssing\Kleming\OSV.. Første kvelden var som en drøm.. Men andre trur jeg at ting gikk litt sjeift.. Han ville veldig lite.. Å når jeg spurte om ting sa han att han var trøtt.. Men vi var jo våken lenge.. Å når jeg la meg.. Var han enda våken.. Trur han løy til meg.. Får at han ikke ville det.. Istede får å si det rett ut..
Håper dere kan svare meg fort^^ Stor klem en redd jente :) )

Hei

Så kjekt at du får hjelp av å lese på nettsiden vår.

Du forteller om at du følte en pil i hjertet når kjæresten din sier at han var blitt sugd, og at det gjør ekstra vondt siden han ville det med en annen jente, men ikke med deg. Det er ganske vanlig å bli sjalu når den vi liker har delt seg med andre enn oss. I kjærlighet og forelskelse ligger lengselen etter å være spesiell for den vi elsker.

Det virker som om du er redd for at han ikke liker deg siden han ikke vil ha sex med deg. Det er jo helt umulig for oss å vite hva kjæresten din tenker og føler. Kanskje har forelskelsen gått over. Eller kanskje han liker deg så godt at han ikke vil risikere noe med å begynne å rote, men heller vente og ta det litt med ro.

Mange ganger blir spenningen borte når en begynner å ha sex sammen, for da er det liksom ikke mer ”land å innta”. Når du presser han, kan det være ubehagelig for han, for kanskje er det vanskelig å forklare hvorfor han vil vente nå siden han har gjort det før. Uansett så er det jo egentlig fint av han at han ikke utnytter din villighet, men greier å sette grenser selv om du presser. Du sier at du prøver å få han med på ting og føler at du styrer og tar vare på forholdet alene siden han ikke vil bidra med å finne på ting. Mener du da seksuelle ting? I så fall bør du kanskje begynne å foreslå noe annet å gjøre enn bare klining og kosing, slik at dere kan finne ut om dere egentlig liker hverandre og passer sammen, eller om det er bare kliningen som skaper følelsene mellom dere. Det er helt normalt å ha masse følelser, kåthet og lyst når man er forelsket og har kjæreste. Når man er seksuelt intim deler man noe helt spesielt som får en til å kjenne et ekstra bånd til hverandre. Dette båndet ønsker en å ha til kjæresten sin og derfor får en lyst til å ha sex sammen. Det dumme er at når en starter med å ha sex ung og i ustabile forhold, så risikerer en å dele dette spesielle med flere og da er det ikke så spesielt lenger. Avvisning, sår, bindinger, minner, sjalusi og sammenligning vil derfor følge med inn i de andre forholdene og ødelegge for den gode og eksklusive intimiteten der.

Du kan ikke tvinge noen til å like deg, så du må gi slipp på han dersom han ikke ønsker å være i et forhold med deg. Du bør også tenke på at det ikke godt å være i et forhold med noen som ikke respekterer grensene sine.

Selv om du har lyst på sex nå, er det ikke det du aller mest har bruk for. Du har mest bruk for å ha gode venner som respekterer deg og liker deg som person. Du har bruk for å utvikle deg som person, få et godt selvbilde basert på den du egentlig er og ikke på om noen vil ha sex med deg. Å være kjærester er mye mer enn å ha sex. Kjæresten din kan bli din aller beste venn og viktigste støttepartner, og da er det viktig å bli skikkelig godt kjent. Finn på morsomme ting sammen, snakk om hva dere føler og tenker, og fokuser på å bli skikkelig gode venner som kan holde sammen i tykt og tynt.

Denne nettsiden gir veiledning basert på det som står i Bibelen, derfor anbefaler vi uansett å vente med sex til man gifter seg. Sex er veldig intimt og man setter seg i en sårbar situasjon når man har sex med noen uten å være gift. Når man har sex må man også være voksen nok til å kunne takle konsekvensene som kan komme av det, som for eksempel muligheten til å bli gravid, kjønssykdommer og følelsesmessig tilknytning og avvisninger.

LES OGSÅ:

14 år og lyst på sex

Er det lurt å ha sex som 13-åring?

Sett dine egne grenser

Vent på meg!

10 gode grunner for å vente med sex

Vennlig hilsen GuttogJente