Alene om å være jomfru?

Hei! Jeg er 23 år og forsatt jomfru. Jeg er den eneste i venninnegjengen min som er jomfru, og det begynner å tære på meg. Jeg synes det er flaut, føler meg som et utskudd og alene. For hver dag som går, så synes jeg det er vanskeligere og vanskeligere å ikke bare følge "massen". Hva kan jeg gjøre for å gi meg motivasjon til å forsette? Hva bør jeg lese for å komme på rett vei igjen? Jeg føler jeg har mistet fokus og styrken, samtidig som jeg forsatt er troende.

Kjære Jomfru 23 år.

Det er trist at du er så alene med ditt syn og dine valg. Håper at nettsiden vår kan være til hjelp og motivasjon for deg slik at du kan bli stolt og glad for valgene dine. Vi har mange artikler som handler om verdien i å vente og spare seg, og de vil kunne gi deg både argumenter i møte med de andre, men også egen motivasjon til å holde ut. Dersom du ikke har noen venner som tenker det samme som deg, trenger du å finne støtte andre steder. Du sier du er troende og da kan du bruke Bibel og bønn som en stor kraftkilde. I Ef 6, 10-18 står det om at vi kan bli sterke i Herren og hans veldige kraft. Og han nevner der en rustning som vi bør bruke slik at vi kan greie å stå imot alle fristelsene.
Du sier ikke noe om du og evt vennene dine går i en menighet, men det kan være til stor styrke og hjelp for deg om du finner noen som står for det samme som deg.

Og husk; det er bare død fisk som følger strømmen!
Den er aller sterkest og modigst som står og går mot strømmen.

Artikler som kan være gode for deg er bla:

10 gode grunner for å vente med sex

Vent på meg

Å velge kun èn for resten av livet

Kristen og seksuell

Lykke til med å være stolt og glad for valgene dine!

Hilsen GuttogJente.no