Er det greit å ta på puppene?

Hei. Jeg er kristen og det er kjæresten min også. Vi elsker hverandre og har ikke møtes på nesten et halvt år, pga vi bor laaaangt unna hverandre. Hun sendte meg en gang ett bilde av seg, der jeg så at hun hadde ekstremt deilige pupper. vi er 15 år. Jeg lurer på om at det er greit at jeg "tar" på ho der? Ikke nede. Jeg lurer bare på om dette blir regnet som sex, for det vet jeg at Bibelen ikke tillater før man er gift. Er pupper og intens klining greit? Og hvis det er det, så lurer jeg bare på hvordan jeg kan få fram at jeg vil det! Jeg er ekstremt usikker på om ho vil. Please help me!

Hei og takk for spørsmålet ditt.

Når man er 15 år og forelsket er det mye følelser i kroppen og det er normalt at man tenker på og har lyst på sex. Det er lett at man blir fokusert på disse fysiske følelser og lengsler i forhold til kjæresten både når man tenker på hverandre, snakker sammen og er sammen. Dette kan lett ta fokus fra det dere egentlig trenger å bruke tiden til som kjærester, nemlig å bli bedre kjent som personer. Når man har fysisk nærhet og kliner med hverandre, får man følelser som ligner på kjærlighet og man kan tro at man elsker hverandre. Kåthet og begjær føles som sterk kjærlighet, men handler mest om et kroppslig begjær som skaper sterk lengsel etter å bli tilfredsstilt. Disse følelsene er Gudgitt og skaper en fantastisk enhet i et ekteskap som er bygget på forpliktende kjærlighet.

Les: Sex med kjæresten

Derfor vil vi anbefale dere å bruke kjærestetiden til å utforske hverandres verden og bli godt kjent heller enn å sende bilder og meldinger som skaper seksuell kåthet, lengsel og frustrasjon. Å sende  utfordrende bilder eller å se hverandre naken vil gjøre det vanskeligere å vente med sex til ekteskapet, ettersom man øker fokuset på kropp og sex. Det er også viktig å tenke nøye over hva dere sender av nakenhet, bilder og sms, da alt slikt kan få veldig ubehagelige konsekvenser dersom det kommer på avveie.

Les: Synd å sende drøye snaps?

Kjønnsdriften i oss reagerer slik at det ”bobler og bruser” inni oss av fysiske berøringer, dette blir ekstra sterkt når man er forelsket og dersom de erogene sonene blir berørt og befølt. Pupper er et slikt område som er ekstra følsom og som ved berøring vil skape mye seksuelle følelser for begge parter. Dersom dere ønsker å vente med sex, er det viktig at dere setter grensene så strengt at dere unngår nakenhet og å berøre og beføle de områdene av kroppen som normalt dekkes av bh og undertøy og unngå at klingen blir så intens at dere blir oppslukt av kåthet og mister kontrollen.

Les: Har man sex når man tar på puppene

Gud skapte sex som et bindemiddel mellom to som har giftet seg med hverandre og lovet å leve med hverandre hele livet i ekteskapet. Målet med sexen er derfor ikke bare nytelse, men fellesskap, eksklusivitet og samhørighet. Derfor er det viktig for ham å beskytte oss mot å ha sex med noen vi ikke har forpliktet oss til fordi det vil være til skade for oss.

Les: Forhold, bor langt unna

Når man er ung og forelsket, vil man jo helst være så mye sammen som mulig, så er det ikke så kjekt å bo langt fra hverandre. I kjærestetiden er det meningen at man skal bli godt kjent med hverandre slik at man finner ut om man deler verdier, holdninger, interesser og passer sammen til å få et varig forhold. Dette kan man likevel til en viss grad finne litt ut av selv om man bor langt fra hverandre.

Les: 60 ting å snakke med kjæresten om

Det er lurt å snakke sammen om hvordan dere skal være som kjærestepar, hva slags fokus dere vil ha og hva slags grenser dere skal ha. Da kan dere gjennom å respektere hverandre og hjelpe hverandre kunne greie å holde grensene dere ønsker å ha. Det vil dere ikke angre på uansett om forholdet vil vare eller ta slutt.

Les også: Er rumpa et kjønnsorgan? /  Hvor skal kjæresten min og jeg sette grenser / Hva er sunne grenser i et forhold / 10 gode grunner for å vente med sex / Hva sier egentlig Bibelen om å være kjærester / Gud sier JA til sex

Med vennlig hilsen GuttogJente.no