Er kompisen til kjæresten min interessert i meg?

Heisann guttogjente! jeg har et spørsmål til dere. Jeg har en kjæreste, og han har en kompis som jeg føler kanskje er interresert i meg. Men er veldig usikker, derfor spør jeg dere om råd. Denne kompisen er sånn at han små tøffer seg, han kødder ofte med meg og når han kødder så nevner han ofte mitt navn, jeg synes det er morsomt. Han er grei, av og til møter jeg blikket han og har merket han kikker på meg. I vinterferien var jeg med kjæresten og kompisen og da spurte han meg om jeg hadde pyntet meg, og ja jeg hadde pyntet meg for kjæresten min. Da sa han "du fin pyntet for *kjæresten min sitt navn" jeg føler da at han ga meg et kompliment, men er usikker. Også har jeg merket at han blunker til meg ofte, når han har sagt noe eller noe morsomt til meg. Hva kan dette tyde på? er han interresert?
Takk for svar :D

Hei

Det er ikke enkelt for oss å si om denne personen er interessert i deg eller ikke. Her er det mange muligheter; kanskje han er forelsket i deg og prøver å vinne deg fra kjæresten din, kanskje han liker deg veldig godt, og siden du har kjæreste, så tenker han kanskje at det er trygt å tulle, eller kanskje han er av den flørtete typen som ikke mener noe med det. Du sier ikke om du har følelser for han, eller hva du tenker om dette. Dersom hans interesse påvirker deg slik at du blir usikker på om hvem av dem du liker, bør du finne ut av det.

Les: Vet ikke hvem jeg liker best

Det beste rådet vi kan gi deg i din situasjon, er å huske at så lenge du har kjæreste, så bør du i respekt for ham og forholdet dere har være varsom i måten du oppfører deg overfor andre gutter og spesielt også hans kamerat. Dersom du har funnet den gutten du liker og helst vil være med, så må du oppføre deg på en måte som gjør at andre gutter forstår at du er opptatt og ikke tilgjengelig for flørting. Du kan selvfølgelig være venner, men på en måte som viser at du respekterer kjæresten din og er eksklusiv for ham.

Vi ønsker deg lykke til. Les også: Forelsket i to gutter / Sammen med to stykker