Har kysset - bli sammen?

heii..
jeg liker en gutt virkelig..han er høy,brunt hår og blå øyne...
vi har kyssa og tongekyssa... men vi er ikke sammen.... jeg vil spøre han.. men han er 2 år eldre enn meg.. burde jeg spøre han??.. eller skal jeg vente??

vi møttes for 4 uker siden.. og vi snakker ver deg med varandre... jeg elsker han...og han elsker meg.. vi vet mye om varandre... og ingen vet om kyssinga eller noe sånt..
svar så fort dere kan..

klem en jente som er littstressa

Hei jente

Forelskelse er en deilig følelse, hormonen bruser i kroppen og virker på kroppen som en lykkerus. En forelskelse er en utrolig sterk følelse som påvirker både kroppen og tankene på en måte som gjør at en nesten ikke kan tenke på annet. Ungdomstiden er full av følelser og forelskelser og som kommer og går uten at man planlegger det. Du kan derfor ikke stole helt på følelsene dine. Dersom en følger følelsene kan en risikere å måtte bytte kjæreste etterhvert som følelsene forandrer seg.

Det er derfor lurt å vente med å bli kjærester og ta seg god tid på å være venner først. Når en blir godt kjent med hverandre og lære å respektere hverandre skikkelig vil en lettere kunne vurdere om det er riktig å bli kjærester. Når en tenker på å bli kjæreste med noen bør en også tenke så langt som til ekteskap og et varig forhold. Dersom du ikke ser for deg at dette er et forhold som vil vare, er det bedre å bare være venner, for et brudd vil alltid gjøre vondt.

Du sier at du har tungekysset med denne gutten selv om du ikke er kjæreste men ham, og da tenker vi at du kanskje må tenke gjennom litt hvor grensene dine går. Det å kysse noen er noe veldig personlig som man ikke bør dele med hvem som helst. Før en blir kjæreste med noen bør en finne ut om denne gutten liker deg som person og venn, eller om han bare liker tanken på å få kysse med deg. Når man innleder intime forhold til noen, blir man sårbar og det er det lett å bli skuffet og såret.

Vi har svart på lignende spørsmål tidligere, så ta deg tid til å lese litt så kanskje det kan hjelpe deg til å finne ut hva du skal gjøre videre.

F.eks: Bli kjæreste? / Bli sammen i 8.klasse? / Om det å få seg kjæreste / Hvordan finne den rette? / Hoppe rett på kyssing? / Galt å kline?