Vil en kristen jente godta at jeg har hatt sex?

Hei. Jeg er en gutt på 21 år som er kristen. Jeg har hatt et seriøst forhold for en stund tilbake med ei ikke-kristen jente hvor jeg ble fristet til å ha sex flere ganger. Nå er jeg singel og vil vente til jeg finner den rette som er kristen. Men har tenkt veldig mye på dette i det siste; hvis hun dukker opp, hvordan kommer hun til å ta dette, at jeg ikke er jomfru og har en del erfaring med det å ha sex. Kommer hun til å godta dette eller vil hun avvise meg pga av dette?

Hei!

Det er forståelig at du tenker mye på dette.

Vi kan ikke si ja eller nei på om kristne jenter vil godta eller avvise deg på grunn av din fortid, dette rett og slett fordi jenter er forskjellige.

Du skriver ikke så mye om hvilket forhold du selv har til det at du har hatt sex tidligere, men en ting du skal huske på er at Guds nåde er grenseløs og helt fullkommen. Du kan ALDRI falle så dypt at han ikke kan tilgi deg og gjenopprette deg. Når du ber Han om tilgivelse og omvender deg fra synd, så renser han deg fullstendig.

Les: Guds nåde er større enn alt

Selv om du er tilgitt betyr ikke det at hendelsene ikke kan få konsekvenser. Slike konsekvenser kan for eksempel være at noen jenter vil avvise deg når de får vite om din fortid. Andre jenter vil forstå Guds nåde og tilgivende kraft og akseptere dine erfaringer. Selv om din fremtidige kone godtar dette kan det komme konsekvenser dere må jobbe med sammen.

I dette vitnesbyrdet kan du lese om et par som har opplevd dette; Å gifte seg med en som har hatt sex.

Lykke til!

Hilsen GuttogJente.no